Menu
Kerstcadeautje van Drogisterij.net

Kerstcadeautje van Drogisterij.net

Door BenjaminSinke op 06 december 2013


Merry Christmas!

De wintermaanden zijn voor etailers hét moment. Inkopen voor de feestdagen worden steeds meer online gekocht en webshops worden gebruikt om inspiratie op te doen voor cadeau’s voor in de zak of onder de boom. Bij Drogisterij.net is dat niet anders en daarom is er voor de aankomende feestdagen flink uitgepakt met een speciale kerstwinkel, gratis-cadeau actie en aansluitende in- en externe bannercampagne. Wij maakten het design, de banners en de front-end om zo één geheel te krijgen.

Voor de visuele stijl van alle uitingen wilden we niet vervallen in kerstclichés. Daarom kozen we niet voor de bekende groen-rood, rood-goud kleurcombinaties maar voor een donker zeeblauw met in contrast heldere, frisse, kleuren. Het frisse pallet, in combinatie met de gebruikte typografie, sluit aan bij de bestaande stijl van Drogisterij.net en is herkenbaar, maar wel net even anders om zo de aandacht van bezoekers te pakken. Resultaat: op en top kerst, maar wel stoer.

drogisteirj-kerst-popupGratis Cadeau bij een bezoek aan Drogisterij.net

Tijdens de actieperiode verschijnt er, bij binnenkomst op een pagina, een overlay over de website met een grote kerstboom met 5 kerstballen. Elke kerstbal bevat een aardigheidje wat na aanklikken van de bal automatisch wordt toegevoegd aan de winkelwagen om zo gratis meegestuurd te worden bij een eventuele bestelling. De cadeautjes achter de kerstballen zijn van te voren bepaald, maar worden willekeurig ingevuld ‘achter’ de kerstballen. Kerstbal nummer 1 heeft dus niet altijd cadeau X. Bij een klik op een bal vliegt het cadeautje visueel naar de winkelmand, net als wanneer er een product ‘normaal’ aan het winkelwagentje wordt toegevoegd. Daarnaast opent er een klein venster wat weergeeft wat er zojuist is toegevoegd, dat het gratis is en er nu verder kan worden gewinkeld.

De popup verschijnt alleen als er nog geen cadeautje is gekozen. Klik je de popup handmatig weg, dan verschijnt hij niet meer automatisch bij een bezoek maar kan hij door middel van een knop op de homepage weer tevoorschijn worden getoverd.

Giftshop

Inspiratie opdoen en geprikkeld worden is een heel belangrijk onderdeel van winkelen. Juist ook online, omdat alles minder tastbaar is. Daarom is er een speciale cadeaushop ingericht met cadeausuggesties: van herenparfum, tot kleine verpakkingen en geschenksets.  Door de pagina een eigen ‘Kerstheader’, productkop en aangepaste ‘Winkelwagen’ knop te geven krijg je als bezoeker het gevoel dat je op een speciale pagina bent belandt, waarop alle ‘must see’ artikelen te vinden zijn.

Bannerset

Om al dit feestdagen-geweld onder de aandacht te brengen van bezoekers ontworpen we een set statische banners voor gebruik binnen de drogisterij.net website, voor op Facebook en voor externe advertentiekanalen.

Deel, like of pin