Menu
Keuze.nl kiest voor Noon

Keuze.nl kiest voor Noon

Door BenjaminSinke op 23 november 2013


Ohra, Zilveren Kruis of toch VGZ?

De strijd is weer losgebarsten: met het nieuwe jaar op komst doen de zorgverzekeraars er alles aan om potentiële klanten voor hun polis te laten kiezen. Midden in dit verzekeringsgeweld zitten de vergelijkers en Keuze.nl is daar één van. Ze draaien dit jaar dan ook een campagne om hun vergelijking (en daarbij horende kortingen) aan de man te brengen en daarvoor waren ze op zoek naar een set Flashbanners voor algemene bannering en retargeting…

…en die hebben we gemaakt! Voor Keuze.nl bedachten we het concept voor de banneruitingen, die moesten gaan draaien op het Google Ads netwerk, en werkten ze daarna visueel uit. Eerst in een storyboard, daarna per banner in stappen en uiteindelijk is alles geproduceerd in Flash. Voor het concept hebben we onderscheid gemaakt tussen de veel specifiekere retargeting banners en de algemene banners. Voor de retargeting kozen we een opzet waarbij de bekeken verzekeraar wordt vergeleken met een, willekeurig, vooraf bepaalde, andere verzekeraar. De resultaten van deze vergelijking zijn niet inzichtelijk om zo een hogere CTR en dus effectiviteit van de banner te krijgen. De algemene banner maakt gebruik van een zelfde soort opzet en toont telkens een reeks verzekeraars en hun prijzen of waarderingscijfers. Ook hier zijn van een X aantal, grote, merken de gegevens afgeschermd om zo nieuwsgierigheid op te wekken.

Flash voor Bannering

Dit zijn Flashbanners. Flash heeft natuurlijk een wat negatieve bijklank de laatste tijd door de welbekende incompatibiliteit met iPads en iPhones. Het is natuurlijk belangrijk om banneruitingen ook geschikt te maken voor deze devices, omdat de targetkanalen (Telegraaf.nl, etc) steeds vaker via mobiel of tablet worden bezocht.

Toch hoeft Flash voor bannering niet afgeschreven te worden: Google Adwords creëert bij het uploaden van een Flash bestand, automatisch, een terugval variant: een HTML5/CSS3 versie van je banner die ook op mobiele apparaten prima draait. Google detecteert en kies zelf of ze de HTML5 of Flash variant serveert, en daar hoef je bijna niks voor te doen: Bouw je Flashbanner op een normale manier op, terwijl je rekening houdt met een aantal limitaties van de conversie in Google Adwords. Daarna ben je eigenlijk al ‘good to go’.

Deel, like of pin