Menu
Nieuwe site voor Puur

Nieuwe site voor Puur

Door BenjaminSinke op 30 januari 2015

Tijd voor een feestje!

Na twee weken schaduw draaien hebben we de nieuwe website van Puur Makelaars officieel opgeleverd. Noon Design verzorgde het nieuwe concept, de nieuwe visuele stijl en het ontwerp en ontwikkeling van de nieuwe website. Er zijn heel wat uren verzet, maar het resultaat mag er zijn: een innovatieve website met veel nieuwe functies die, binnen de branche, de lat hoog legt.

In de nieuwe website staat de gebruiker centraal. Lekker huizen kijken op internet zou een ontspannende bezigheid moeten zijn en geen zoektocht naar filters, functies en veel te kleine foto’s waardoor je eindeloos moet klikken. Naast de nieuwe visuele stijl, met veel frisse kleuren, grote witmarges en waarin rekening is gehouden met ‘touch’ gebruikers, biedt de nieuwe Puur Makelaars website ook een uitgebreide zoekfunctie. Je kunt zoeken op plaats, wijk, buurt en de resultaten direct of daarna, uitgebreid en naar jouw wens, filteren. Tuin op het zuiden? Geïsoleerd? Met garage? Hoeveel m2? Hoeveel slaapkamers? Nieuwbouw? Allemaal opties die eindeloos gecombineerd kunnen worden om de gebruiker het resultaat te laten zien waar zij naar op zoek zijn. Als je je zoekopdracht dan hebt samengesteld kun je deze opslaan in een persoonlijk ‘Mijn Puur Makelaars’ account om zo automatisch een email te ontvangen op het moment dat er nieuw aanbod gepubliceerd wordt.

Dat aanbod wordt, overigens, elke morgen via de XML koppeling van de NVM (‘Tiara’) opgehaald. Omdat ieder object uiteindelijk in de WordPress backend moet komen te staan voor maximale flexibiliteit is, niet zonder slag of stoot, een speciale engine geschreven.  De XML bestanden bevatten alle data van het huidige aanbod en zijn dus behoorlijk uitgebreid en het coderen van de engine ging dan ook gepaard met veel koffie, ‘if’s’ en ‘else’s’. ;-). Maar, de specificaties, objectmedia e.t.c. worden ingelezen om zo verder te kunnen worden verreikt. De woningdetailpagina’s tonen naast de gebruikelijke data ook interviews met verkopers, CBS buurtgegevens en de mogelijkheid direct een afspraak in te plannen met de makelaar.

Tijdens het project hebben we uitgebreid samengewerkt met Webmonnik.nl, op het gebied van SEO en conversieoptimalisatie. Alle betrokken bedrijven (zelfs de hostingpartij!) zijn trotse inwoners van ’t schitterende Haarlem, dus waren de lijnen kort, was er veel overleg met koffie en werd er dus snel geschakeld. Het resultaat mag er wat ons betreft dan ook zeker wezen: een site om meer dan trots op te zijn :-).

Meer weten? Bekijk dan hier de case.

Noon-Design_Puur-Makelaars_Visual_1210x671

Deel, like of pin