Menu
Redesign en front-end-ontwikkeling voor Drogisterij.net - Drogisterij.net

Drogisterij.net

Redesign en front-end-ontwikkeling voor Drogisterij.net

Drogisterij.net is één van de eerste online drogisterijen en is opgericht in 1999. Noon Design verzorgde het concept en design, al vanaf de eerste stappen in 2007 waarin Noon Design gevraagd werd de website te professionaliseren met een redesign.

CONCEPT
In 2012 is er gekozen om opnieuw te starten met een volledig redesign, om ruimte en beeld te geven aan de nieuwe merkpropositie: de klant adviseren, begeleiden en het marktleiderschap uitstralen. Daarvoor is onder andere een nieuw kleurenpallet ontwikkelt met een aantal rijke kleuren paars en roze, aangevuld door pasteltinten. De pagina opbouw is kritisch bekeken in een door Noon Design verzorgt interactieontwerp, dat heeft geresulteerd in meer verleiding in de pagina’s: er is meer ruimte voor ‘featured’ content als producten en productcategorieën. Door veel ruimte te laten voor uitingen krijgt de website een dynamisch karakter: de inhoud rouleert snel waardoor de website altijd actueel aanvoelt en er veel ruimte is voor acties en aanbiedingen.

CONTENTCREATION EN CAMPAGNES
Naast de redesigns is Noon Design ook betrokken bij Drogisterij.net als partij voor content-creation. Zo leveren we in- en externe banneruitingen en maken we campagnematerialen en promotionele pagina’s voor, bijvoorbeeld, voor thema’s als zomer, kerst, valentijn en sinterklaas.

FRONT-END ONTWIKKELING
In 2013 is Noon Design ook verantwoordelijk geworden voor de realisatie van de Front-end van Drogisterij.net. Hierdoor kunnen we het design kracht bijzetten met passende animaties en transities en kunnen we snel schakelen. Het voordeel hiervan is dat de uitwerking in Front-end veel meer detail kent, door het constante ‘finetunen’ tussen design en bouw.

Concept

Periodiek wordt getoetst of het bestaande concept nog voldoet. Indien nodig wordt het concept aangepast.

Concept

Design

Het eerste redesign heeft voor een professionele uitstraling gezorgd. Het tweede redesign heeft het ontwerp verfijnd, incl. een nieuw kleurenpallet en de magazine-opzet.

Design

Webdevelopment

Noon design is verantwoordelijk voor de front-end realisatie van het design conform de geldende webstandaarden.

Webdevelopment
Productdetailpagina en categoriepagina - Drogisterij.net Productdetailpagina en categoriepagina
Overzichtspagina met voordelenen themapagina - Drogisterij.net Overzichtspagina met voordelenen themapagina
Ontwerp logo, kleuren, typografie en iconen - Drogisterij.net Ontwerp logo, kleuren, typografie en iconen
Homepage en unieke landingspagina - Drogisterij.net Homepage en unieke landingspagina
Jaap Santifort - Drogisterij.net

Noondesign ken ik al jaren. Jos en Benjamin kunnen zich goed inleven in mij als opdrachtgever. Maar ze nemen gelukkig niet alle plannen klakkeloos over en blijven kritisch meedenken. Het eindresultaat is een functionele webwinkel in een mooi vormgegeven jasje. Helemaal anno nu!

Concept, ontwerp en implementatie van Kerstactie - Drogisterij.net Concept, ontwerp en implementatie van Kerstactie
En heel veel banners - Drogisterij.net En heel veel banners
Deel, like of pin